Beelden van de toekomstige McLaren die in Spanje volop wordt getest circuleren op allerlei fora en op Facebook. De “P14” wordt begin maart officieel de 720S, hoogstwaarschijnlijk op het autosalon van Genève. De vervanger van de 650S ontwikkelt dus 720 pk met dezelfde 3.8-V8 biturbo. Uit de beelden kunnen we opmaken dat de stijl is geëvolueerd, met meer vloeiende lijnen. Achteraan heeft de 720S recht op een dubbele centrale uitlaat zoals op de 675LT.
Officiële mededelingen
Ondertussen heeft McLaren zelf ook al een paar officiële mededelingen gepubliceerd. Zo heeft de constructeur een foto verspreid van de monocoque van de auto. Het chassis wordt gekenmerkt door zijn T-vorm en zijn assemblage die F1-techniek gebruikt. Verder kondigde McLaren al aan dat de monocoque 18 kilo minder weegt dan die van de huidige 650S terwijl de 720S bovendien 200 kilo lichter zou zijn dan de Ferrari 488 GTB, dus 1.283 kilo. Met dank aan het veelvuldige gebruik van koolstofvezel voor de constructie.
Dubbel zo efficiënte stroomlijn
Verder heeft McLaren via een teaserfoto van de spoiler onthuld dat de auto dubbel zo efficiënt wordt op het vlak van stroomlijn en dat hij uitzonderlijk veel grip en stabiliteit gaat bieden. De gemotoriseerde spoiler neemt de hele breedte van de auto in en ontplooit zich ook tijdens het remmen om als luchtrem te dienen. De koeling van de auto zou 15 procent efficiënter zijn geworden dankzij een grotere luchtstroom naar de radiatoren als gevolg van een nieuw design. Ook het interieur is herwerkt, met een nieuw, meer intuïtief aanraakscherm. Ter herinnering: de P14 is het eerste nieuwe model van een lange reeks. Tegen 2022 mogen we 15 nieuwe modellen verwachten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!