Volgens Robert Melville, hoofddesigner van McLaren, is het Engelse merk niet van plan om een compacter model te produceren dan de huidige 540C en 570S, die duidelijk de Porsche 911 viseren. Het merk zal dus in geen geval onder deze referentie zakken en de Cayman viseren. De designer is van mening dat een model van de grootte van de Cayman “niet exclusief genoeg voor ons is” en hij voegt er nog aan toe dat de 570S een sportwagen is die ontwikkeld werd voor mensen die hem dagelijks willen kunnen gebruiken.
Een nieuwe klantenpool
Volgens Melville zal McLaren met de 570S een nieuwe klantenpool kunnen bereiken, terwijl de P1 en 650S enkel voorbehouden zijn aan heel rijke eigenaars met een collectie auto’s. De 570S kan volgens hem echter wel de enige auto van de klant zijn, net zoals een 911 of een R8.
Nog projecten
Melville verklaart dat het daarbij uiteraard niet zal blijven voor McLaren. Het merk voorziet immers een roadstervariant van de 570S en ook een nieuw model met de allures van een GT, dat “qua stijl heel anders zal zijn dan de 570S”. Uiteraard moet de stijl wel aansluiten bij het technische gedeelte van de auto. Deze GT zal klaar zijn tegen begin volgend jaar, terwijl de 570S Spider wordt pas tegen 2017 verwacht.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!