Het gamma van de Mercedes-AMG GT wordt flink uitgebreid. Enkele weken geleden verwelkomde de sportwagen een nieuwe instapversie in de gedaante van de GT 43, enkel op de achterwielen aangedreven door een drukgevoede viercilindermotor van 421 pk en 500 Nm. Nu volgt een nieuwe topvariant op basis van de V8-biturbo: de GT 63 S E Performance.
De vierwielaangedreven Mercedes-AMG GT S E Performance combineert een door twee turbo's opgezweepte 4 liter-V8 die 612 pk en 850 Nm sterk is met een additionele elektromodule die nog eens 204 paarden en 320 Newtonmeters toevoegt. De resulteert in een plug-inhybride aandrifjlijn met een systeemvermogen van 816 pk en een maximumkoppel van 1.420 Nm.
Prestaties en rijbereik E Performance
Die PHEV-power zorgt ervoor dat de nieuwe Mercedes-AMG GT S E Performance aan 2,8 seconden genoeg heeft om van 0 naar 100 km/u te sprinten, terwijl de topsnelheid 320 km/u bedraagt.
Het plug-inhybride aandrijfgeheel gebruikt een accupakket met een capaciteit van 6,1 kWh. Die batterij is niet ontwikkeld om de Mercedes-AMG GT S E Performance een groot elektrisch rijbereik te geven, maar om de prestaties naar een hoger plan te tillen door snel te laden en te ontladen. Dat verklaart de tot 13 kilometer beperkte range van deze stekkerhybride sportwagen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!