Een bron binnen Honda was loslippig tegenover het Amerikaanse magazine Car and Driver. De insider bevestigde dat de constructeur wel degelijk werkt aan een nieuwe S2000. Volgend jaar zou het model op de markt moeten komen. Hij is in de eerste plaats ontwikkeld voor de Noord-Amerikaanse markt, maar komt ook naar Europa. Het wordt alweer een achterwielaangedreven roadster, maar onder de motorkap verandert alles: het atmosferische blok van zijn voorganger ruimt baan voor een krachtbron met dubbele drukvoeding.
Dubbele drukvoeding
Volgens de bron binnen Honda neemt de nieuwe S2000 niet de recente 2.0-turbomotor over van de Civic Type R, maar kiest hij voor een nog meer high tech-oplossing. Het gaat om een 2.0-viercilinder met een klassieke turbo en een elektrische compressor (zoals Audi toepast in de SQ7). Die oplossing helpt om het verbruik te drukken, terwijl de elektrische compressor (die op vraag in gang schiet) de responstijd van een klassieke turbo bij lage toerentallen uitschakelt. Met die wapens zou de tweeliter 320 pk ontwikkelen. En om het ritme te kunnen volgen, zou die worden gekoppeld aan een gerobotiseerde transaxle-versnellingsbak (in de achteras ingebouwd) met dubbele koppeling en 8 verhoudingen. Dat belooft een pretpakket te worden…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!