Nio richtte er zelfs een submerk voor op, de hybride zal immers te koop worden aangeboden onder de vlag van Firefly. Dat dochtermerk zal trouwens tijdens het jaarlijkse evenement van Nio op 21 december 2024 zijn eerste worp onthullen. Ook dat autootje is volledig gericht op de Europese markt, met een ontwerp dat aan moet sluiten bij onze lokale voorkeuren. De hybride waar nu sprake van is, zou dan volgen in 2026 (met leveringen in 2027).
Lees ook – Nio: twee goedkopere merken voor Europa
Dat Nio die demarche neemt komt voort uit de aanbevelingen van Nio’s belangrijkste investeerder, CYVN Holdings uit Abu Dhabi. Daar is men van mening dat een hybride de verkoop zou kunnen stimuleren in regio's waar de infrastructuur een massale overstap naar elektrische voertuigen nog niet mogelijk maakt. Bovendien kan Nio met zijn Firefly-modellen ook de recente Europese invoertaksen omzeilen. Vooralsnog gelden die namelijk niet voor hybrides.
Lees ook – Europese invoerbelastingen op Chinese EV’s: hoeveel betalen de merken?
**Bron:** Automotive News Europe
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!