Het is geweten, de visie van automerken wordt steeds wereldser. Eenzelfde model voor de hele wereld komt namelijk minder duur uit. Dat is de strategie van Nissan, die hetzelfde voertuig in Europa verkoopt onder de naam X-Trail als in Noord-Amerika, waar het model de naam Rogue draagt. Die laatste heeft zopas kunnen rekenen op een lichte facelift, die hoofdzakelijk visuele retouches betreft. Een nieuwe neus, die bestaat uit een groter radiatorrooster, een nieuwe bumper en hertekende koplampen, onderstreept de nieuwe look van het merk. De achterlichten werden eveneens hertekend. Binnenin vinden we een nieuw stuur en een licht geretoucheerd dashboard.
Geen hybride
De Europese X-Trail, die in 2013 debuteerde op het salon van Frankfurt, zou van dezelfde uiterlijke aanpassingen moeten genieten. Voor wat de nieuwe hybride aandrijving betreft, die zou enkel voorbehouden worden voor de Amerikaanse markt. De Europese versie zal zeker en vast de aandrijfgehelen van de huidige fase overnemen, namelijk de turbo op benzine met 163 pk en de 1.6-diesel met 130 pk. De nieuwe X-Trail zou voorgesteld worden op het salon van Parijs.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!