De nieuwe Mini is altijd een Cooper, ongeacht de motorkeuze. Maar bij zijn debuut op de IAA van München beperkte de keuze zich tussen twee elektrisch aangedreven varianten.
De Cooper E combineert een 184 pk en 290 Nm sterke elektromotor met een batterijpakket van 40,7 kWh, goed voor een rijbereik van 305 kilometer en een snellaadvermogen van 75 kW. De Cooper SE zet daar 218 pk, 330 Nm, 54,2 kWh, 402 kilometer en 95 kW tegenover, De SE sprint in 6,7 seconden van 0 naar 100 km/u.
Nu ook als Cooper C en Cooper S op benzine
Nu breidt de Britse BMW-dochter het gamma verder uit met twee ICE-varianten met verbrandingsmotor.
De Mini Cooper C wordt aangedreven door een drukgevoede 1,5 liter-driecilinder die 156 pk en 230 Nm verzamelt, de turbobenzine van de nieuwe Cooper S telt vier cilinders, heeft een cilinderinhoud van 2 liter en paart een vermogen van 204 pk aan een maximaal koppel van 230 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u neemt niet meer dan 6,6 seconden in beslag.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!