Het gamma van de nieuwe Porsche Panamera telt reeds een heleboel al dan niet hybride modelversies, toch zag de Duitse sportwagenbouwer nog ruimte voor twee extra varianten die het aanbod in de herfst van 2024 vervoegen:
- Porsche Panamera GTS: 171.880 euro
- Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: 237.980 euro (of 249.720 euro voor de Executive)
Porsche Panamera GTS
De aan zijn zwarte designdetails en sportievere soundtrack te herkennen Porsche Panamera GTS wordt aangedreven door een 4 liter-V8 die twee turbo's gebruikt om het vermogen naar 500 pk te tillen. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt 3,8 seconden en de topsnelheid bedraagt 302 km/u. Het onderstel van de GTS krijgt een sportievere set-up die een met 10 millimeter verlaagde ophanging combineert met stijvere stabilisatorstangen.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Als Turbo S E-Hybrid krijgt een geëlektrificeerde V8-biturbo onder de motorkap, die een in de PDK-transmissie geïntegreerde elektromotor combineert met een accupakket van 25,9 kWh. Het systeemvermogen bedraagt 782 pk en en maximumkoppel 1.000 Nm, power die de nieuwe topversie in 2,9 tellen van 0 naar 100 km/u stuwt en hem een topsnelheid van 325 km/u geeft. Het elektrische rijbereik bedraagt 88 kilometer. Het onderstel combineert Active Ride, met een meesturende achteras en koolstofkeramische PCCB-remmen.
Snelste limousine op de Nürburgring
De Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is niet alleen razendsnel in een rechte lijn, maar weet ook raad met een uitdagend parcours zoals dat van de Nordschleife. Met een rondetijd van 7.24,112 minuten brak fabriekspiloot Lars Kern het Nürburgring-record voor "topklasseberlines met een hybride verbrandingsmotor".
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!