Onze collega’s van het Britse AutoExpress hebben de volgende generatie van de Range Rover Evoque tijdens testwerk betrapt. Het model, dat in 2019 op de markt komt, zou volgens hen een nieuwe hybride versie krijgen op basis van een dieselmotor. Die is afgeleid van de recente 2.0 uit de Ingenium-familie en zou tijdens de meest energieverslindende momenten ondersteuning krijgen van een microhybride systeem met een spanning van 48 Volt.
Niet duur
Deze elektrificatie neemt weinig plaats in en is ook minder duur dan klassieke hybride of plug-in hybride technologie, maar zou de reactietijd van de dieselmotor sterk verkleinen bij hernemingen. Hij zou zelfs heel korte stukjes puur elektrisch kunnen rijden. Maar hij zou vooral het Land Rover-gamma helpen om de gemiddelde CO2-uitstoot te beperken, samen met de plug-in hybride en eventuele zuiver elektrische modellen, die echter veel duurder zijn.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!