De Range Velar (een naam die ook werd gebruikt voor de ontwikkelingsprototypes van de eerste Range Rover aan het eind van de jaren ’60) neemt de Porsche Macan, BMW X6 en Mercedes GLE Coupé in het vizier. Hij neemt in het gamma plaats tussen de Range Rover Evoque en de Range Rover Sport, maar heeft meer gemeenschappelijk met die laatste. Hij staat namelijk ook op een aluminium platform, zij het wel dat van zijn neef Jaguar F-Pace. De nieuwe Range is iets langer dan een Macan en onderscheidt zich verder door een lager dak met coupé-achtige trekken.
Zescilinders in lijn
Volgens de eerste informatie start de Velar zijn carrière met de 2.0-diesel Ingenium, naast de andere bekende V6-benzine en -dieselmotoren van de groep Jaguar-Land Rover. De V6’en zouden op termijn echter worden vervangen door de nieuwe 3.0-zes-in-lijn Ingenium, die er zowel in benzine- als in dieselversies komt. Deze motoren zijn afgeleid van de Ingenium-viercilinders, waar dan twee extra cilinders aan zijn toegevoegd. Er zou ook een plug-in hybride variant komen. We mogen daarnaast een supersportieve SVR-versie verwachten met een 5.0-V8 met compressor. Meer informatie krijgen we begin maart, wanneer het salon van Genève zijn deuren opent.
Foto: conceptcar Range Rover Stormer
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c70-d70/content/medias/images/divers/default-medium.jpg)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!