Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Renault: opvolger van de Koleos nog in 2016

Geschreven door David Leclercq op 10-02-2016

Renault heeft bevestigd dat we nog dit jaar de echte vervanger van de Koleos mogen verwachten. Het gaat om een SUV die groter is dan de Kadjar, maar geen zeven zitplaatsen zal aanbieden.

De echte vervanger van de Koleos zal dit jaar nog onthuld worden, wellicht begin april in het kader van het salon van Peking. Hoewel het voertuig op het modulaire CMF-platform – dat door meer en meer modellen van de groep gebruikt wordt – zal rusten, wordt de nieuwe Koleos groter dan de Kadjar, waardoor hij de afmetingen van een Nissan X-trail zou moeten hebben. De grote SUV heeft evenwel geen recht op zeven zitplaatsen, want Renault wil eerder een luxe-SUV dan een gezins-SUV aanbieden, terwijl het ook zijn eenvolumers (Scénic) of de Espace geen stokken in de wielen wil steken.

Andere naam?

Deze vervanger van de Koleos zal wellicht gebouwd worden naast de Kadjar in de nieuwe Chinese fabriek van de groep, die op 1 januari 2016 openging. Renault heeft nog niet laten weten of het de naam Koleos zal behouden of een nieuwe zal gebruiken. Volgens verschillende bronnen zou de Franse constructeur de benaming Maxthon in gedachte hebben.

Enkel voor China?

Volgens Ian Fletcher, analist bij IHS Automotive, zou de nieuwe Koleos enkel bestemd zijn voor de Chinese markt. "De markt van de cross-over boomt in China en de klanten willen een standingvol voertuig", verklaarde Fletcher. De analist voegde daaraan toe dat Renault het voertuig als een premiummodel kan positioneren, een soort van luxevoertuig op zijn Frans dat zou kunnen rivaliseren met de Duitsers – zoals Citroën overigens al deed met zijn DS-producten.

China

Vandaar het idee van Renault om het model ook in China te bouwen, om de zeer protectionistische markt te kunnen binnendringen – buitenlandse constructeurs worden er verplicht samen te werken met lokale producenten. Met de opvolger van de Koleos heeft Renault alvast een grote lokale troef in handen, want het segment van de SUV's is het best groeiende in China.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten