In een interview met onze Australische collega’s van Car Advice bevestigde Patrice Ratti, de baas van Renault Sport, dat hij graag sportieve SUV’s zou ontwikkelen. “Er is zeker een markt voor. Vandaag is die nog erg premium, met Porsche, Lamborghini, Maserati, dat soort merken. Als we erin slagen om die richting uit te gaan tegen tarieven die bij Renault Sport passen, dan is er waarschijnlijk wel een markt voor”. Tegelijk waarschuwt Ratti echter: “Het zal niet gemakkelijk zijn. Als we ermee doorgaan, moeten we een goed rijgedrag en voldoende vermogen kunnen aanbieden”.
Motoren klaar
We brengen nog even in herinnering dat de Captur is ontwikkeld op het platform van zijn kleine broer Clio, zodat het technisch dus perfect mogelijk moet zijn om er de 1.6-turbo (200-220 pk) uit de Clio RS in te lepelen. Daarmee zou hij Renault Sport-waardige prestaties moeten kunnen leveren. Zijn grotere broer Kadjar (en misschien zelfs Koleos…) staat op het modulaire platform CMF, dat ook wordt gebruikt door de jongste Mégane, waarvan de binnenkort te lanceren RS-versie wordt aangedreven door een gloednieuwe 1.8-turbomotor. Die deelt hij met Alpine, maar het vermogen is opgekrikt tot 280 pk. Een dergelijk vermogen zou een eventuele Kadjar RS “eerbare” prestaties moeten geven…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!