Begin 2024 presenteerde Volkswagen de vernieuwde VW Golf, nu maakt Wolfsburg ook de specificaties van de eHybrid-variant bekend. De plug-inhybride aandrijflijn baseert zich op de 1,5 liter-turbobenzine van de TSI-familie, die gekoppeld wordt aan een elektromotor. Samen ontwikkelen ze een systeemvermogen van 204 pk. Die power wordt op de voorwielen gezet via de gerobotiseerde DSG-zesversnellingsbak met dubbele koppeling.
De vernieuwde Volkswagen Golf eHybrid ziet de capaciteit van zijn batterij groeien van 10,6 naar 19,7 kWh, wat zich vertaalt in een elektrisch rijbereik van zo maar eventjes 120 kilometer. Weinig PHEV's doen beter, zelfs een ecologische strijder zoals de Toyota Prius niet. En is het accupakket leeg, dan word je geholpen door een snellaadfunctie tot 50 kW. Of gewoon door de benzinemotor, natuurlijk.
Wie extra motorvermogen en een sportievere insteek verlangt, kan terecht bij de eveneens vernieuwde, tegenwoordig 272 pk sterke VW Golf GTE. Wie geen verbrandingsmotor nodig heeft, kan ineens sparen voor de elektrische Volkswagen ID.3 - de achtste generatie doet het immers zonder e-Golf.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!