De Rimac Nevera brak zowat elk snelheidsrecord dat er bestaat, toch zit er nog rek op het prestatiepotentieel van de elektrische hypercar. Daarom komt de Kroatische sportwagenbouwer met deze radicale R-versie op de proppen, die je herkent aan zijn aerodynamisch geoptimaliseerde voorbumper en aan zijn uit de kluiten gewassen achtervleugel.
Het elektrische aandrijfgeheel van de Rimac Nevera R ontwikkelt een systeemvermogen van 2.107 pk (+193 pk), extra power die voor nog flitsendere acceleraties zorgt. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt nog 1,81 seconden, die van 0 naar 200 en van 0 naar 300 km/u nemen niet meer dan 4,38 en 8,66 tellen in beslag. De topsnelheid bedraagt 412 km/u.
3,8 seconden sneller
Toch zijn het niet de sprintprestaties die de Rimac Nevera R typeren. Op zoek naar een sportiever rijgedrag verwelkomt de Kroatische hypercar All-Wheel Torque Vectoring (R-AWTV) van de jongste generatie. Er is ook sprake van Evo2-remmen en van Michelin Cup 2-banden, voor een geheel van aanpassingen die ervoor zorgen dat de R-versie het testcircuit van Nardo bijna 4 seconden sneller rondt dan de "gewone" Rimac Nevera.
De productie van de Rimac Nevera R wordt gelimiteerd tot 40 stuks wereldwijd. Hopelijk zorgt deze R-versie ervoor dat de verkoop wat voorspoediger verloopt, want de eveneens onder supervisie van Mate Rimac ontwikkelde Bugatti Tourbillon vindt beduidend makkelijker klanten. Zou dat aan diens V16 kunnen liggen...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!