Het motorenaanbod van de Seat Leon was al vrij compleet, met verschillende benzines, diesels, plug-in hybrides en zelfs sportieve Cupra Leons voor als het wat sneller mag zijn. Maar er ontbrak nog een echte compromismotor, eentje die zowel vlot als beschaafd is, zonder al te veel uiterlijk vertoon. Die optie komt er nu in de vorm van de Seat Leon 2.0 TSI, die 190 pk en 320 Nm puurt uit zijn viercilinder turbobenzine.
DSG only
De Seat Leon 2.0 TSI 190 is standaard gekoppeld aan een 7-traps DSG-automaat met dubbele koppeling, die dankzij zijn snelle schakelmomenten een 0-tot-100-tijd van 7,4 seconden garandeert voor de hatchback, de Break doet er 0,2 seconden langer over. Tegelijk belooft Seat een enigszins aanvaardbaar verbruik van 6,7-7,3 l/100 km, met een CO2-uitstoot van 151-164 g/km, afhankelijk van de uitvoering.
De dynamische capaciteiten van de Seat Leon 2.0 TSI worden verzorgd door MacPherson-veerpoten vooraan en een multilink achteraan, terwijl de remmerij ook een upgrade krijgt tegenover de bravere versies, met 312 mm grote geventileerde schijven vooraan. De Seat Leon 2.0 TSI is altijd een voortrekker, wil je vierwielaandrijving in combinatie met deze motor, dan moet je voor de Seat Ateca of Seat Tarraco 2.0 TSI gaan. De Leon heeft enkel vierwielaandrijving als Cupra Leon Break 2.0 TSI met 310 pk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!