Net als heel wat andere modellen ten tijde van de overgang naar WLTP heeft de SsangYong Rexton in 2020 een pauze moeten nemen om zich klaar te stomen voor de nieuwe Europese emissienormen, de Euro 6d (zonder Temp). Een pauze die langer duurde dan gehoopt door de coronapandemie en die tijdelijk werd overbrugd door het model enkel als lichte vracht aan te bieden, waar er minder strenge regels gelden. Maar nu is de grote SUV van SsangYong dus terug als personenversie!
Modern gezicht
De nieuwe Rexton is in feite de faceliftversie van het model van 2017, met een moderner ogende snoet dankzij ledverlichting en een grotere zwarte grille met chromen accenten. Ook de achterlichten maken voortaan gebruik van diodes voor de verlichting, terwijl de richtingaanwijzers de wave doen, zoals we steeds vaker zien. Binnenin is er een nieuw digitaal instrumentencluster van 12,3", terwijl het navigatiescherm 9,3" groot is en gekoppeld kan worden met je smartphone.
De 4,85 meter lange, 1,96 m brede en 1,83 m hoge SUV laat zich aandrijven door een nieuwe 202 pk sterke 2.2 e-XDi-dieselmotor, met een maximaal koppel van 441 Nm. De E-tronic-automaat met 8 versnellingen brengt het vermogen over naar de achter- of alle vier de wielen, afhankelijk van de keuze van de bestuurder via de draaiknop in de middenconsole. De Rexton kan zelfs tot 3,5 ton trekken, terwijl hij ook off-road zijn mannetje moet kunnen staan dankzij een sperdifferentieel. De vernieuwde SsangYong Rexton is te bestellen vanaf 39.490 euro als 'Crystal', waarmee je al de belangrijkste ADAS-systemen hebt, een achteruitrijcamera en een 8"-infotainmentsysteem met smartphonekoppeling.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!