Suzuki is dus volop bezig om een van zijn meest gekende producten te vernieuwen, de Jimny. Het Japanse merk wil volop profiteren van het grote sympathiekapitaal van de kleine offroader. Daarom gaat het volop inzetten op zijn looks door hem een resoluut nostalgisch uiterlijk aan te meten. Het doel daarvan is uiteraard om de verkoopcijfers met 20 procent te laten stijgen, met een doelstelling van 300.000 exemplaren per jaar in Europa (alle modellen opgeteld).
Uniek karakter
Takanori Suzuki, de Europese CEO van de autobouwer, verklaart: “Het merk moet een uniek karakter hebben dat de markt kan aanspreken”. Vorig jaar verkocht Suzuki in Europa 245.000 auto’s voor een marktaandeel van 1,2 procent. Tot op heden is dit jaar al 20 procent beter geweest dan het vorige. “Wij mikken op 300.000 verkochte auto’s en een marktaandeel van 1,5 procent”, zo verklaarde Takanori Suzuki nog.
Tokio
De kleine nieuwe Jimny zal een cruciale rol spelen in dit enorme project. Het model wordt onthuld op het salon van Tokio, maar blijft bijzonder compact. Suzuki verklaart namelijk zeer nadrukkelijk dat er geen grotere cross-over in het gamma komt dan de S-Cross.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!