De huidige generatie van de Defender is gebouwd op het D7 PLA-platform. Maar dat zou weleens kunnen veranderen bij de tussentijdse facelift die op de planning staat voor 2024. De veranderingen zouden immers verder gaan dan wat botox voor het koetswerk van de terreinwagen, want de Land Rover Defender zou overstappen naar de MLA Flex-architectuur die een 100% elektrische variant mogelijk zou maken. Want die modulaire basis is compatibel met zowel verbrandings- als elektromotoren.
LEES OOK Elektrische Mercedes G-Klasse komt in 2025
Er zijn ook geruchten dat Land Rover die vernieuwde Defender nog enkel zal aanbieden met een elektrische aandrijflijn, maar dat lijkt ons wat vroeg. Zeker gezien zijn avontuurlijke terreinmissie, want bij het off-roaden in de bergen of de woestijn is het geen sinecure om een laadpaal te vinden. De elektrische Defender zou een batterij van 100 kWh gebruiken, wat zich zou vertalen in een rijbereik van 480 kilometer. Even afwachten, dus.
Bron: AutoExpress
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!