Polestar werd in 2015 overgenomen door Volvo en werd toen het officiële performance-departement van het Zweedse merk. Naar het voorbeeld van M, RS en AMG van de Duitse autobouwers onderscheiden de Polestar-modellen zich net zozeer door een sportief silhouet en een geoptimaliseerde ophanging als door een krachtige motor. Vandaag worden de S60 en V60 Polestar bijvoorbeeld aangedreven door een turbobenzinemotor van 350 pk. In de toekomst zou Polestar zijn sportieve modellen echter gaan uitwerken op basis van hybride modellen. De S90 en V90 Polestar, die in 2018 worden verwacht, zouden namelijk afgeleiden zijn van de plug-in hybride T8-varianten, die momenteel de topversies zijn van beide modellen.
Resultaat telt
In vergelijking met de klassieke T8, waar de 2.0-viercilinder met een turbo en een compressor (320 pk) in combinatie met een elektromotor van 81 pk vooral is afgestemd op een zo laag mogelijke uitstoot (41 g/km in de S90 T8, bijvoorbeeld), zou de Polestar-variant uiteraard meer op “resultaat” gericht zijn. Of anders gezegd: we mogen verwachten dat het vermogen en het koppel er fors op vooruit zullen gaan. Zonder in detail te treden, waarschuwt Volvo dat we van Polestar “iets erg opwindend en een beetje anders” mogen verwachten. We kunnen haast niet meer wachten om dat na te gaan.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!