Wie Subaru zegt, denkt nog steeds aan Colin McRae en diens Impreza. Maar zowel de Japanse constructeur als de Schotse rallyrijder maakten eerst naam met de Legacy RS. Net zoals bij de Impreza is er van dat rally-dna weinig overgebleven. De zevende generatie komt standaard met vierwielaandrijving en krijgt een drukgevoede boxermotor in de neus gestopt, maar verder is het WRC niet meer dan een vage herinnering aan een wilde jeugd.
Boxing day
Geen diesel en geen hybride, de nieuwe Legacy drinkt sowieso benzine. Subaru biedt twee motoren aan: de atmosferische 2,5 liter-krachtbron is 180 pk en 240 Nm sterk, het drukgevoede 2,4 liter-blok ontwikkelt 260 paarden en 375 Newtonmeters. Dat volstaat om de wat saai gelijnde berline in dik 6 seconden van 0 naar 100 km/u te helpen. Schakelen doe je hoe dan ook met de Lineartronic, zoals Subaru zijn continu variabele transmissie noemt.
Europa?
Binnenin springt vooral de centrale display van het multimediasysteem in het oog. De lay-out doet wat denken aan de infotainmentsystemen van Volvo. Dat de nieuwe Subaru Legacy in de eerste plaats voor de Amerikaanse markt bestemd is, zie je dan weer aan het instrumentencluster. Een stel analoge klokken, vergelijk dat eens met de tellerpartij van een Peugeot 508 of de onlangs vernieuwde VW Passat... De kans dat de nieuwe Legacy de oversteek maakt, lijkt ons dan ook klein.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!