In het vooronder ligt de bekende V8-biturbo, beschikbaar in twee vermogensvarianten. In de GLE 63 ontwikkelt de 4 liter-krachtbron een vermogen van 571 pk voor een maximaal koppel van 750 Nm. De GLE 63S zet daar 612 pk en 850 Nm tegenover. Dankzij een 48-voltsysteem met EQ-boost kan je gedurende enkele seconden over 22 extra paarden beschikken. Deze Mercedes-AMG sprint in 4 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 250 km/u, met 3,8 seconden en 280 km/u toont de S-versie zich nog wat sneller. Beide SUV's komen met de AMG Speedshift TCT-negentrapsautomaat en met de geavanceerde vierwielaandrijving 4Matic+. Dat 4x4-systeem kan al het vermogen naar de achteras sturen en beschikt over een elektronisch gestuurd achterdifferentieel. De verschillende rijmodi van het AMG Drive Select krijgen er een Race-setting bij, die alle parameters op scherp zet.
Chronometer
De Mercedes-AMG GLE 63 en GLE 63S staan op een specifieke sportophanging met AMG Active Ride Control, met een directere stuurinrichting en met krachtigere remmen. Het koetswerk noch het interieur werden vergeten. Let op het intussen karakteristieke radiatorrooster met verticale lamellen, op de met een powerdome gezegende motorkap en op de rechthoekige einddempers. De gemodificeerde bumpers verbeteren zowel de koeling als de aerodynamica. Binnenin waait een AMG-windje dat een specifiek stuur, speciale stoelen en extra multimediamogelijkheden brengt. Denk aan displays met rondetijden en g-krachten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!