De Nissan GT-R draait inmiddels sinds 2007 mee, maar de Japanse supersportwagen blijft zijn pensioen voor zich uitduwen. En maar goed ook, want dat levert ons autoliefhebbers speciale versies zoals deze tot 100 exemplaren gelimiteerde T-Spec op. Tussen de voorwielen ligt de tegenwoordig 570 pk sterke V6-biturbo, gezegend met het naamkaartje van de ingenieur die de desbetreffende 3,8 liter-krachtbron in elkaar zette. Nu moet je voor de veranderingen die de Nissan GT-R T-Spec onderging niet onder de motorkap zijn...
Nürburgring
De Nissan GT-R T-Spec verwelkomt een heleboel kleine wijzigingen, vooral de goudkleurige RAYS-velgen uit gesmeed aluminium en de uit koolstofvezel vervaardigde achterspoiler springen in het oog. Technisch zijn vooral de koolstofkeramische remmen interessant. Nu goed, uiteindelijk met de T-Spec het vooral van zijn nostalgische uitmonstering hebben. Zo heb je de keuze tussen twee historisch verantwoorde laktinten: Millenium Jade en Midnight Purple.
>> Lees ook: test 2020 Nissan GT-R Track Edition - AutoGids
De laktint Millenium Jade De eerste werd gebruikt voor de Nissan Skyline GT-R V-Spec II Nür van de R34-generatie, destijds speciaal ontwikkeld voor de fameuze Nordschleife van de Nürburgring. Het Midnight Purple waarin de Nissan GT-R T-Spec zich eveneens hult, verwijst zowel naar de R34 V-Spec als naar de R35 Midnight Opal. Van de eerste werden 132 exemplaren gemaakt, van de tweede slechts 100. Het interieur van de Nissan GT-R T-Spec wordt uitgevoerd in het Mori Green. Doe evenwel geen moeite, deze versie wordt enkel aangeboden in Japan en in de Verenigde Staten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!