De Subaru Outback is een verhoogde terreinbreak die van wanten weet, zowel op als naast de begane paden. Maar wie echt op avontuur wil, moet deze Wilderness hebben. Middels een verstevigde ophanging met specifieke veren en dempers wordt de bodemspeling van het koetswerkwordt opgetrokken van 22 naar 24 centimeter, standaardbanden worden ingewisseld voor echte terreinbanden (Yokohama Geolander) en de nog steeds standaard gemonteerde vierwielaandrijving krijgt een aangepast achterdifferentieel. De Subaru Outback Wilderness pronkt dan ook met een af- en aanrijdhoek van respectievelijk 20 en 23,5 graden.
Beschikbaar in België?
De Subaru Outback Wilderness komt niet alleen met avontuurlijke hardware, de Japanse constructeur heeft ook het koetswerk een stoer plunje gepast. De kunststof opgetrokken bumpers, de wielkastbeschermers en de zijschorten krijgen een nieuw ontwerp en komen met koperkleurige designdetails. Chroomwerk wordt geweerd, als Wilderness grijpt de Subaru Outback naar een zwarte afwerking voor onder meer de achterlichten en de raamlijsten. Het eveneens met koperen toetsen en talloze Wilderness-badges opgefleurde interieur hult zich in een waterafstotende stof, rubberen matten voor de vloer en de laadruimte moeten extra bescherming bieden tegen modder en andere vuiligheid.
De Subaru Outback Wilderness wordt aangedreven door een drukgevoede boxermotor die een cilinderinhoud van 2, 4 liter combineert met een vermogen van 264 pk en een maximaal koppel van 376 Nm. De Lineartronic, zoals Subaru zijn continu variabele transmissie noemt, krijgt een speciale afstelling die toegespitst is op off-roadgebruik. De Wilderness komt niet naar België, we mogen al blij zijn dat de nieuwe Subaru Outback eindelijk bij ons beschikbaar is.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!