Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Markt / Chinese BAIC, DFSK en JAC wagen nieuwe poging op Belgische markt

Geschreven door Frédéric Kevers op 29-09-2020

Er wordt een nieuwe Chinese golf (niet de VW) verwacht op de Belgische automarkt met de komst van 3 merken die 'groene' SUV's aanbieden met prijzen die variëren tussen de 20.000 en 30.000 euro.

Drie Chinese constructeurs maken hun intrede op onze markt met de merken BAIC en DFSK (ingevoerd door OneAutomotive uit Geel) en JAC Motors (ingevoerd door Leie Mobility Group, Kortrijk). Die laatste biedt elektrische auto's aan. Deze namen doen misschien geen belletje rinkelen, maar in China zijn ze goed ingeburgerd. De ambities blijven echter bescheiden met meer dan redelijke verkoopsdoelstellingen van een duizendtal exemplaren. 

BAIC en DFSK bieden 3 SUV's met verbrandingsmotoren op CNG aan - 20.000 tot 29.000 euro - die op korte termijn worden ondersteund door nog eens 5 modellen, waarvan 3 elektrische auto's. JAC Motors pakt het wat minder groots aan en stelt zich tevreden met een enkel model, volledig elektrisch en met een prijs van ongeveer 30.000 euro.

Betaalbare prijzen, 'groene' motoren en met meer ervaring dan in de begintijd van de Chinese auto-industrie. Zijn dit genoeg redenen om een betere uitkomst te voorzien voor een nieuwe lancering op onze markt? Tot nu toe zijn de Chinese pogingen om de Belgische markt te betreden nog niet succesvol gebleken. Maar vergeet niet dat het debuut van het Koreaanse trio Daewoo-Kia-Hyundai ook moeizaam was. En we weten hoe het er nu mee zit.

Vooral SUV's

Met de X35 (compacte SUV), X55 (familie-SUV) en de EX5 (elektrische versie van de X55) geeft BAIC zichzelf de middelen om te slagen: Walter de'Silva (ex-Volkswagen, Alfa Romeo en Lamborghini) houdt toezicht op de stijl en het platform komt van Mercedes, aangedreven door Euro 6-motoren. DFSK biedt van zijn kant ook een gamma aan dat gericht is op SUV's met de Fengon, Glory en Glory PHEV als de belangrijkste spelers in deze uitstap naar de Belgische markt.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten