Polestar voerde de tweeliter viercilinder van de Volvo S60 en V60 T6 op tot 367 pk en 470 Nm. De ingenieurs twijfelden niet om de motor aan te passen en nieuwe onderdelen zoals een grotere turbo, een compressor, drijfstangen, een brandstofpomp, een luchtfilter, nokkenassen en een grotere luchtinlaat te monteren. Ze voegden ook een dubbele actieve uitlaat, vierwielaandrijving van BorgWarner en een achttrapsautomaat toe.
Minder dan 5 seconden
De S60 en V60 Polestar zetten uiteraard mooie tijden neer. Met Launch Control snelt de berline van 0 naar 100 km/u in 4,7 seconden en van 0 naar 200 km/u in 17,2 seconden. De break heeft 4,8 seconden (0-100 km/u) en 17,4 seconden (0-200 km/u) nodig. De twee Polestar-modellen worden elektronisch begrensd op 250 km/u. Voor zo’n snelheid komen de Michelin Pilot Super Sport-banden op 20-duimsvelgen wel van pas. Om te kunnen volgen, zijn de regelbare Öhlins-dempers 80 procent harder afgesteld dan in de S60/V60 T6 R-Design. De remmen met zes zuigers hebben geventileerde en zwevende remschijven van Brembo met een diameter van 370 mm vooraan en geventileerde schijven met een diameter van 302 mm achteraan.
Bijna alles
Er zijn vier kleuren en de enige andere optie is het open dak. Voor de rest is alles standaard. De S60 en V60 Polestar krijgen onder meer sportpedalen, sportzetels, schakelpaletten aan het stuurwiel, een bekleding in leder en nubuck en afwerkingselementen in koolstofvezel. Vanbuiten onderscheiden ze zich van hun bravere soortgenoten door een splitter vooraan en een spoiler en diffuser achteraan.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!