De Abarth 500e, het eerste elektrische model van het sportmerk van Fiat, werd gelanceerd als volledig uitgeruste 'Scorpionissima', een versie die al gauw uitverkocht was. Nu introduceert Abarth de rest van het reguliere gamma, dat bestaat uit de Abarth 500e en de Abarth 500e Turismo, die beide zowel als hatchback en als Cabrio te bestellen zijn.
500e of Turismo
De naamloze Abarth 500e is meteen ook de instapversie, met 17-duimvelgen, stoffen sportzetels met tweekleurige stiksels, een donkere hemelbekleding, een infotainmentsysteem van 10,25 duim en een 7 duim groot tellerscherm met specifieke Abarth-graphics. De Turismo is completer uitgerust en krijgt 'diamond cut'-velgen van 18 duim, Alcantara voor het interieur, zetelverwarming, een achteruitrijcamera, een JBL-audiosysteem en de Abarth Sound Generator. Dat is een externe speaker die het motorgeluid van de Abarthjes op benzine met Record Monza-uitlaat nabootst.
Op technisch vlak zijn er geen verschillen tussen de twee uitvoeringen. Ze hebben allebei een 154 pk sterke elektromotor en een 42 kWh grote batterij, die een rijbereik van 265 km garandeert (voordien sprak Abarth nochtans over 320 km). Dankzij die elektrokracht reageert en herneemt de Abarth 500e een stuk sneller dan zijn tegenhanger op benzine, al wint de klassieke 595/695 wel qua topsnelheid (225 km/u vs. 155 km/u voor de elektrische Abarth). Op de prijzen is het nog even wachten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!