Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Abarth doet gamma 500e uit de doeken

Geschreven door Yeelen Möller op 05-05-2023

Na de introductieversie heeft Abarth nu de rest van het gamma van de elektrische 500e onthuld. Er zijn twee versies, zowel als hatchback en als cabrio, maar slechts eentje van de twee krijgt de externe speaker voor het nagebootste motorgeluid...

De Abarth 500e, het eerste elektrische model van het sportmerk van Fiat, werd gelanceerd als volledig uitgeruste 'Scorpionissima', een versie die al gauw uitverkocht was. Nu introduceert Abarth de rest van het reguliere gamma, dat bestaat uit de Abarth 500e en de Abarth 500e Turismo, die beide zowel als hatchback en als Cabrio te bestellen zijn. 

500e of Turismo

De naamloze Abarth 500e is meteen ook de instapversie, met 17-duimvelgen, stoffen sportzetels met tweekleurige stiksels, een donkere hemelbekleding, een infotainmentsysteem van 10,25 duim en een 7 duim groot tellerscherm met specifieke Abarth-graphics. De Turismo is completer uitgerust en krijgt 'diamond cut'-velgen van 18 duim, Alcantara voor het interieur, zetelverwarming, een achteruitrijcamera, een JBL-audiosysteem en de Abarth Sound Generator. Dat is een externe speaker die het motorgeluid van de Abarthjes op benzine met Record Monza-uitlaat nabootst. 

Op technisch vlak zijn er geen verschillen tussen de twee uitvoeringen. Ze hebben allebei een 154 pk sterke elektromotor en een 42 kWh grote batterij, die een rijbereik van 265 km garandeert (voordien sprak Abarth nochtans over 320 km). Dankzij die elektrokracht reageert en herneemt de Abarth 500e een stuk sneller dan zijn tegenhanger op benzine, al wint de klassieke 595/695 wel qua topsnelheid (225 km/u vs. 155 km/u voor de elektrische Abarth). Op de prijzen is het nog even wachten.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten