Op het salon van Parijs onthult Abarth de 'esseesse'-kits voor de Punto Evo en de 500 C. De kits worden altijd geleverd in een houten doos en mogen enkel worden geïnstalleerd door het officiële netwerk. Ze wijzigen niet enkel de motor, maar ook het onderstel wordt aangepast. Voor de Punto Evo stijgt het vermogen van de 1.4 16V MultiAir van 163 naar 180 pk (132 kW) en bedraagt het koppel 270 Nm. Dat geeft de kleine Italiaan een topsnelheid van 216 km/h en een spurttijd naar 100 km/h van 7,5 seconden. De kit bevat verder geventileerde en geperforeerde schijfremmen vooraan van 305 millimeter x 28 millimeter met krachtigere remzadels en geperforeerde remschijven achteraan van 264 millimeter x 11 millimeter, Koni schokdempers voor- en achteraan, verlaagde en roodgelakte veren, lichtmetalen 18-duimvelgen in Abarth 'esseesse'-design, een sportievere luchtfilter, een dubbele uitlaatpijp en badges rondom.
De Abarth 500C 'esseesse' wint op zijn beurt 20 pk dankzij het transformatiepakket. De 1.4 16v T-Jet levert nu dus 160 pk (117 kW). Het maximumkoppel loopt op tot 230 Nm. De topsnelheid bedraagt 209 km/h en de standaardspurt neemt 7,6 seconden in beslag. De kleine cabriolet krijgt geventileerde en geperforeerde remschijven vooraan van 284 millimeter x 22 millimeter, achteraan geperforeerde schijven van 240 millimeter x 11 millimeter, krachtigere remzadels vooraan en achteraan, Koni dempers en ingekorte, roodgelakte veren. Dat wordt vervolledigd door een bandendrukcontrole op de vier wielen en een speciale luchtfilter. Voor het uitzicht heeft de Abarth cabriolet recht op lichtmetalen 17-duimvelgen in Abarth 'esseesse'-design en op 'esseesse' badges op de motorkap en de kofferklep.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!