In Genève zullen we kunnen vaststellen dat de Punto Evo na een schorpioenbeet een pak agressiever voor de dag komt. Onder zijn motorkap vinden we een drukgevoede 1.4 met 165 pk en 250 Nm. Deze motor is uitgerust met MultiAir, een elektrohydraulisch systeem voor de sturing van de inlaatkleppen dat de prestaties verhoogt en tegelijk het verbruik drukt. Het stop-startsysteem verlaagt het verbruik nog verder, tot een normgemiddelde van 6 l/100 km (CO2-uitstoot van 142 g/km).
De Abarth Punto Evo trekt op van 0 tot 100 km/h in 7,9 seconden en heeft een topsnelheid van 213 km/h. Via een schakelaar kan worden gekozen tussen twee rijmodi, Sport of Normal. De geselecteerde stand beïnvloedt de motorsturing, het remsysteem, de stuurinrichting en het verbruik. De sportieve stadsauto beschikt ook over een mechanisch differentieel dat wordt gecontroleerd door de elektronische sperfunctie TTC (Torque Transfer Control). Om het sportieve karakter te versterken werd verder de ophanging versterkt.
Aan de buitenkant zorgen de spatbordverbreders en de nieuwe bumpers voor een atletische look. De spoiler op het dak van de Abarth werd verlengd. De Punto Evo gaat door het leven op lichtmetalen velgen van 17 duim. Ook binnenin heerst een sportieve sfeer, die nog versterkt kan worden met de optionele kuipstoelen. Voor wie dat nog alles nog niet voldoende is, biedt Abarth een 'esseesse'-kit, die het vermogen van de MultiAir-motor opvoert tot 180 pk dankzij een luchtfilter ' powered by BMC'. Dt gaat verder gepaard met geperforeerde en geventileerde remschijven en high performance-remblokken vooraan, speciale verlagingsveren en lichtmetalen Abarth esseesse-velgen van 18 duim.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!