De belangrijkste wijzigingen aan de Alfa 159 springen niet meteen in het oog. Voortaan krijgen alle versies van de 159 standaard het Q2-sperdifferentieel tussen de voorwielen. Bovendien kan de 3,2 liter grote V6 van 260 pk nu ook gecombineerd worden met voorwielaandrijving, terwijl dat voordien alleen het geval was met de Q4-vierwielaandrijving met drie differentiëlen. De ingenieurs van Alfa hebben ook gesleuteld aan het gewicht en het weggedrag. Zo krijgt de 159 voortaan een buisvormige stabilisatorstang, zijn de voorste remzadels op de viercilinderversies gemaakt van aluminium en werd het gewicht van de lichtmetalen velgen teruggedrongen. Het eindresultaat is dat de auto 45 kilo lichter is geworden.
De meest in het oog springende esthetische wijzigingen zijn terug te vinden in het interieur. Zo werd het design van het multifunctionele scherm in het midden van het dashboard vernieuwd en werd de bediening van de automatische airco met twee zones aangepast. Bovendien werden de wijzerplaten hertekend. De Alfa 159 modeljaar 2008 krijgt ook nieuwe stoelen voor en achter, die sportiever gevormd zijn. De Sportwagon beschikt over het Fix & Fold-systeem, waarmee snel een vlakke laadvloer kan worden gecreëerd door de achterbank neer te klappen. Aan de buitenkant is de belangrijkste vernieuwing de in het merklogo geïntegreerde drukknop om de koffer te openen. De Sportiva-versie pakt uit met een nieuw interieur en exclusieve zeventienduimvelgen met vijf spaken. Ten slotte wordt het gamma uitgebreid met drie nieuwe koetswerkkleuren (Ghiaccio-wit, Cristallo-hemelsblauw en Indigo-grijs).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!