De Alfa Romeo 4C zal werkelijkheid worden op het salon van Genève, begin maart. Deze sportieve kleine coupé met achterwielaandrijving werd aangekondigd door de gelijknamige conceptcar uit 2011 en maakt gebruik van technologieën die in het bijzonder door de 8C Competizione (2006) aangewend worden. Net als die supercar zal de Alfa 4C trouwens geassembleerd worden in Modena, in de fabriek van Maserati. Deze tweezitter, die minder dan vier meter lang, een wielbasis van 2,4 meter heeft en 2 meter breed en 1,18 meter hoog is, rust op een onderstel uit koolstofvezel, waardoor hij een verhouding gewicht-vermogen kan verzekeren van 4 kg/pk.
Centraal achterin ligt de 1.742 cc grote, van aluminium vervaardigde viercilinder-turbo, met directe benzine-inspuiting van de Alfa Giulietta Quadrifoglio Verde. In de berline beschikt die over 235 pk, maar over zijn vermogen in de 4C wordt nog wat geheimzinnig gedaan. De motor wordt gekoppeld aan de versnellingsbak met dubbele droge koppeling Alfa TCT, die bediend wordt met behulp van spatels achter het stuur. Het DNA-systeem is uitgebreid met een stand 'Race', bovenop de standaardmodi 'Dynamic', 'Normal' en 'All weather'. De Alfa Romeo 4C zal nog dit jaar op de markt komen in Europa, maar ook in de Verenigde Staten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!