In 1975 stond de Alpine A110 aan de start van de Rally van Corsica. En dat verklaart meteen de benaming van deze tot 150 exemplaren gelimiteerde editie: Tour de Corse 75. Die baseert zich op de nieuwe Alpine A110 GT, die aangedreven wordt door een midscheeps gemonteerde 1,8 liter-turbobenzine 300 pk en 340 Nm naar de achterwielen stuurt via een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling.
LEES OOK Test Alpine A110 S - facelift (2022)
De Alpine A110 Tour de Corse 75 sprint in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 252 km/u. Ruim voldoende voor de bochtenrijke wegen die Corsica rijk is, dus.
Prijs en leveringen?
Wat is dan wel het verschil tussen een Alpine A110 en deze Tour de Corse 75? De historisch verantwoorde kleurenstelling, een combinatie van veel geel met zwart en wat wit. Wij zijn vooral fan van de witte velgen, 18-duimers die zich vullen met oranje Brembo-remklauwen. Jammer genoeg kleuren de ronde kijkers niet geel, zoals dat in 1975 wel het geval was. Binnenin maakt deze speciale editie het verschil met zijn speciale Sabelt-kuipjes, desgewenst te verkrijgen met een vierpuntsharnas.
Je kan de Alpine A110 Tour de Corse 75 bestellen via de Alpine-app. Reken op 80.000 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!