De nieuwe generatie van de Aston Martin Vantage heeft een gezicht met gestrekte koplampen en een radiatorrooster dat tot in de bumper doorloopt. Daarachter komen strakke lijnen die uitlopen in een achterste met hoog ingeplante lichtblokken. Onder de motorkap ligt niet langer een huiseigen atmosferische motor maar wel een V8 van Mercedes-AMG. De Britse constructeur benadrukt veel werk te hebben gestoken in de klank van de vierliter met twee turbo’s die 510 pk en 685 Nm ontwikkelt. De overbrenging op de achterwielen verloopt via een ZF-achttrapsautomaat. De 1.530 kilo zware coupé heeft een statische gewichtsverdeling van 50:50.
E-Diff
Het chassis gebruikt adaptieve schokdempers. Om bochten beter aan te kunnen snijden is de Vantage uitgerust met een elektronisch differentieel dat op een paar milliseconden volledig kan openen of sluiten. In een rechte lijn sprint hij van 0 naar 100 km/h in 3,7 seconden. Zijn topsnelheid ligt op 314 km/h. Zijn Pirelli P Zero-banden zullen dus snel slijten. Qua multimedia innoveert de Vantage nauwelijks, ondanks zijn prijskaartje van bijna 160.000 euro. Zo zijn Android Auto of Apple CarPlay niet verkrijgbaar. Alle systemen laten zich bedienen met een scherm van 8 duim.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!