Voor de facelift was de Audi Q7 beschikbaar als E-Tron, een dieselende plug-inhybride met een systeemvermogen van 373 pk en een CO2-uitstoot van 47 g/km (NEDC). Intussen heeft de grote SUV een facelift verkregen. Van een plug-inhybride TDI-motor is geen sprake meer, voortaan tankt de stekkerversie benzine. Al hebben we het beter over stekkerversies, want de vernieuwde Audi Q7 komt er als 55 TFSIe en als 60 TFSIe.
2,8 liter en 64 gram
Zowel de 55 als de 60 TFSIe gebruiken een turbobenzine, een 3 liter-V6 die een vermogen van 340 pk combineert met een maximaal koppel van 450 Nm. Die TFSI-krachtbron krijgt de hulp van een elektromodule, die netjes geïntegreerd werd in de Tiptronic-achttrapsautomaat. Die elektromotor haalt zijn energie uit een lithium-ionbatterij met een capaciteit van 17,3 kWh. De Q7 55 TFSIe Quattro beschikt over een systeemvermogen van 381 pk en over een gecombineerd maximumkoppel van 600 Nm, wat volstaat om in 5,9 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten. De Q7 60 TFSIe Quattro zet daar 456 pk, 700 Nm en 5,7 seconden tegenover, maar belooft hetzelfde normverbruik en dezelfde CO2-uitstoot: 2,8 liter en 64 gram (WLTP). Beide halen een topsnelheid van 240 km/u en geraken 43 kilometer ver op elektriciteit alleen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!