In 2009 zegende Audi de eerste R8-generatie met een V10-krachtbron. Nu 10 jaar later vieren ze die harttransplantatie met deze Decennium, een feesteditie waarvan de oplage beperkt wordt tot 222 exemplaren. Natuurlijk draagt die enkel als coupé te bestellen Decennium een V10 in de achtersteven, een atmosferisch 5,2 liter-blok dat Lamborghini gebruikt voor de technisch nauw aan de Audi R8 verwante Huracan Evo.
Daytona Grey
Je herkent de Audi Sport R8 V10 Decennium aan zijn in het mat gespoten koetswerk, in een laktint die als Daytona Grey omschreven wordt. Voor de hightlights zorgen de bronzen 20-duimsvelgen en in hoogglans gestoken aero-elementen, van de voorspoiler over de zijschorten tot de achterdiffusor. De zijspiegels en de flankpanelen zijn opgetrokken uit koolstofvezel. De cockpit van de Decennium houdt bij zwart, opnieuw versierd met zowel bronzen als carbon details.
De Audi R8 Decennium gebruikt de motorspecificatie van de vierwielaangedreven Performance-versie, goed voor een piekvermogen van 620 pk, een 0 tot 100 km/u-sprint in 3,1 seconden en een topsnelheid van 331 km/u.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!