Discretie is niet zijn ding. De Britse Bentley Bentayga S wil zijn vermogen laten horen met een nieuw uitlaatsysteem dat de doorstroming van de gassen verbetert en tegelijk voor meer decibels zorgt aan de uitgang. Deze symfonie moet je eraan herinneren dat de 4,0-liter twin-turbo V8 onder de motorkap 550 pk en 770 Nm ontwikkelt. Toch is het niet met zijn vermogen dat de 'S' het verschil maakt, maar met zijn chassis. De sportmodus verscherpt de besturing en het gaspedaal en verstijft de demping met 15% voor een messcherpe rijervaring. Tot zover dat mogelijk is, met zo'n zwaar geval.
In de touwen
De ophangingskalibratie is aangepast voor meer dynamiek op de weg. Bovendien is het actieve Bentley Dynamic Ride-antirolsysteem standaard ingebouwd. Dit 48V-systeem kan in 0,3 seconden reageren om rollen in bochten tegen te gaan. De torque vectoring, die het binnenste achterwiel afremt bij het ingaan van de bocht, is ook opnieuw gekalibreerd voor een dynamischer rijgedrag. Maar ook in een rechte lijn heeft de Bentayga S karakter met een 0 tot 100 km/u in 4,5 seconden en een topsnelheid van 290 km/u.
Aangepaste look
De mensen in Crewe wilden de sportieve SUV een dito look geven. Allereerst zijn er 22-duims wielen in zilver of glanzend zwart. Zwart is alomtegenwoordig in kleine accenten, bijvoorbeeld op de uitlaateindstukken. Maar ook de koplampen zijn getint. Binnenin is Alcantara heer en meester. De digitale wijzerplaten hebben een Zwitsers horlogedesign gekregen. Je kan de Bentley Bentayga S met 4, 5 of 7 zitplaatsen aan boord krijgen. En de SUV blijft open voor een beetje off-roaden met 4 off-roadmodi en de mogelijkheid om een 50 cm diepe plas over te steken!
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!