De Bentley Continental GT V8 S en zijn cabrioletafgeleide GTC V8 S worden voorgesteld op het salon van Frankfurt (12-22 september) alvorens ze begin volgend jaar op de markt komen. Ze vormen een sportieve afgeleide van de GT(C) V8. De biturbo-V8 van vier liter is herwerkt en levert 528 in plaats van 507 pk, terwijl het koppel met 20 Nm toeneemt tot 680 Nm. De V8 blijft gekoppeld aan een ZF-achttrapsautomaat, maar de verhoudingen daarvan zijn wel ingekort. Bovendien biedt de versnellingspook voortaan een S-stand. Die stelt het opschakelen uit en laat de bak sneller schakelen.
Verder hebben de ingenieurs uit Crewe het onderstel met 10 millimeter verlaagd. De veren en dempers zijn stugger gemaakt en het stuur is anders afgesteld om de auto een sportievere inborst te geven. De coupé spurt in S-vorm naar 100 km/h in 4,5 seconden, tegenover 4,8 seconden voor de standaardversie, en haalt een topsnelheid van 309 km/h. De GTC doet over dezelfde oefeningen 4,7 tellen en 307 km/h. Bentley geeft verder aan dat beide modellen meer dan 800 kilometer kunnen afleggen tussen twee tankstops dankzij hun tank van 90 liter en hun normverbruik van respectievelijk 10,6 (GT V8 S) en 10,9 l/100 km (GTC V8 S). Dat levert hen een CO2-uitstoot op van 246 en 254 g/km.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!