De nieuwe (en derde) generatie Bentley Continental GT en GTC zijn niet voldaan met een W12 van 635 pk. In afwachting van een hybride variant met V6, is hier de V8. Onder de kap vinden we een 4.0 met twee turbo’s die 550 pk ontwikkelt. Het koppel bereikt 770 Nm. Het instapmodel is dus slechts lichtjes minder gulzig. Zo kondigt Bentley met trots aan dat de coupé een autonomie bereikt van 500 mijl (805 km). We kennen de verbruikscijfers nog niet, maar gezien de veronderstelde tankinhoud van 90 liter (zoals bij de W12), verbruikt hij nog steeds meer dan 10 l/100 km.
Niet saai
Zelfs met 85 pk minder behouden de Bentley Continental GT Coupé en Cabriolet hun dynamische capaciteiten. De Continental GT V8 doet de 0 tot 100 km/u in 4 seconden, tegenover 3,7 seconden voor de W12. De topsnelheid ligt vast op 318 km/u (333 km/u voor de W12). Om de CO2-uitstoot te verminderen bij een langzamer ritme, kan de V8 op 4 cilinders lopen. Voor de rest onderscheidt het model zich maar lichtjes tegenover de krachtigere versie. Er is de V8-badge, de specifieke velgen van 20 tot 22 duim groot en de vier uitlaatpijpen. De GTC kan het dak openen en sluiten in 19 seconden tot 50 km/u. De luxe en de edele materialen tekenen nog steeds present, net zoals het centrale scherm dat draaiend kan wisselen van digitaal display van 12,3 inch naar traditionele wijzerplaten. De Bentley Continental GT V8 is vanaf 2020 te koop.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!