De luxueuze Bentley Continental GTC cabrio gebruikt de basis van het vorige model en neemt de technische oplossingen van de nieuwe Continental GT over. Zijn lijnen zijn nu scherper en agressiever. Ook het onderstel onderging enkele aanpassingen. Het middendifferentieel van de vierwielaandrijving werkt volgens een verhouding van 40/60 in plaats van 50/50. Daardoor wordt de achtertrein dus bevoordeeld, wat het onderstuur moet uitvlakken. De nieuwe GTC heeft bredere sporen en ook de stuurinrichting werd herzien, net zoals de ophanging die stugger werd.
Onder de motorkap van de Bentley Continental GTC, die men kan ontdekken op het salon van Frankfurt (15-25 september), ligt nog steeds de zes liter grote W12 uit de Continental GT. Zijn vermogen en koppel nemen toe van respectievelijk 560 naar 575 pk en 650 naar 700 Nm. Hij is van het Flexfuel-type, wat betekent dat hij zowel benzine als E85-biobrandstof drinkt. Het motorblok met dubbele turbo is gekoppeld aan een automatische ZF-zesversnellingsbak die meerdere versnellingen kan terugschakelen. 0 tot 100 km/h is mogelijk in 4,8 seconden, op de 160 km/h moet je 10,9 seconden wachten. Zijn topsnelheid bedraagt 314 km/h.
De kap is opgebouwd uit verschillende lagen. De geluiddemping in het interieur profiteert eveneens van geluiddempende beglazing en een beter geïsoleerd onderstel. Binnenin hebben de passagiers meer been- en ook opbergruimte aangezien de Continental GTC enkele nieuwe bergvakken telt. Met de kap open wordt het dankzij de nekverwarming moeilijk om het hoofd koel te houden. Om zijn atletisch vermogen in de verf te zetten, is de vierzitscabrio uitgerust met 20-duimsvelgen die als optie zelfs vervangen kunnen worden door exemplaren van 21 duim.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!