Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Bentley Continental GTC

Geschreven door Olivier Duquesne op 24-08-2011

Bentley is klaar met zijn nieuwe Continental GTC, die verder gaat op het pad van zijn voorganger. Geen revolutie dus voor het design of de filosofie. De W12 is krachtiger en rijdt nu ook op E85-biobrandstof.

De luxueuze Bentley Continental GTC cabrio gebruikt de basis van het vorige model en neemt de technische oplossingen van de nieuwe Continental GT over. Zijn lijnen zijn nu scherper en agressiever. Ook het onderstel onderging enkele aanpassingen. Het middendifferentieel van de vierwielaandrijving werkt volgens een verhouding van 40/60 in plaats van 50/50. Daardoor wordt de achtertrein dus bevoordeeld, wat het onderstuur moet uitvlakken. De nieuwe GTC heeft bredere sporen en ook de stuurinrichting werd herzien, net zoals de ophanging die stugger werd.

Onder de motorkap van de Bentley Continental GTC, die men kan ontdekken op het salon van Frankfurt (15-25 september), ligt nog steeds de zes liter grote W12 uit de Continental GT. Zijn vermogen en koppel nemen toe van respectievelijk 560 naar 575 pk en 650 naar 700 Nm. Hij is van het Flexfuel-type, wat betekent dat hij zowel benzine als E85-biobrandstof drinkt. Het motorblok met dubbele turbo is gekoppeld aan een automatische ZF-zesversnellingsbak die meerdere versnellingen kan terugschakelen. 0 tot 100 km/h is mogelijk in 4,8 seconden, op de 160 km/h moet je 10,9 seconden wachten. Zijn topsnelheid bedraagt 314 km/h.

De kap is opgebouwd uit verschillende lagen. De geluiddemping in het interieur profiteert eveneens van geluiddempende beglazing en een beter geïsoleerd onderstel. Binnenin hebben de passagiers meer been- en ook opbergruimte aangezien de Continental GTC enkele nieuwe bergvakken telt. Met de kap open wordt het dankzij de nekverwarming moeilijk om het hoofd koel te houden. Om zijn atletisch vermogen in de verf te zetten, is de vierzitscabrio uitgerust met 20-duimsvelgen die als optie zelfs vervangen kunnen worden door exemplaren van 21 duim.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten