De nieuwe Bentley Flying Spur ziet er een pak luxer uit dan zijn voorganger. Met zijn bredere heupen, hogere raamlijn en extra grote wielen kruipt de Flying Spur meer richting Mulsanne, de oude wist dat speciale gevoel minder op te wekken. Hij deelt natuurlijk heel wat met de Continental GT, maar dat betekent ook dat er niets meer overblijft van de oude generatie. Bentley belooft dat de nieuwe Flying Spur zowel comfortabeler als leuker is om mee te rijden.
Digitale detox
De 130 mm langere wielbasis van de nieuwe Flying Spur helpt bij het design en geeft meer binnenruimte voor de passagiers. Vooraan vind je een vergelijkbare cockpit als in de Continental GT, inclusief het speciale roterende scherm. Bentley noemt het lege paneel trouwens de ‘digital detoxifying veneer’. Achterin heb je nu een aanraakscherm voor de klimaatcontrole en andere functies. Er zijn 15 kleuren leer en 7 soorten hout te bestellen.
635 pk
Onder de kap zit dezelfde 6.0 W12 als in de Continental GT, goed voor 635 pk en 900 Nm. Daarmee stuift de 2,4 ton (leeg!) zware luxesedan in 3,8 seconden naar de 100 km/u, het feestje is pas gedaan bij 333 km/u. Vermoedelijk volgt er binnenkort nog een V8-versie. Nieuw is de vierwielsturing, die samenwerkt met het herziene AWD-systeem om levendiger de bocht in te duiken. Net zoals bij de Bentayga is er ook een 48 V-systeem met een actieve antirolstang om overhellen te voorkomen. De 420 mm grote remmen vooraan moeten de hele boel weer veilig tot stilstand brengen. De Bentley Flying Spur is vanaf deze herfst te bestellen, begin 2020 worden de eerste exemplaren geleverd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!