Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / BMW 530e iPerformance: hybride 5-Reeks

Geschreven door Olivier Duquesne op 20-12-2016

De BMW 5-Reeks zal er bijna meteen als plug-inhybride komen. De 530e iPerformance biedt een zeer interessante CO2-uitstoot aan voor bedrijven en blijft tegelijk toch krachtig.

Vanaf maart 2017, ofwel enkele weken na de lancering van de nieuwe 5-Reeks, zal de BMW 530e iPerformance al in de showrooms te vinden zijn. In die configuratie is de grote berline een plug-inhybride. Zijn drukgevoede 2.0-viercilinder op benzine met 184 pk en 320 Nm wordt gekoppeld aan een elektromotor van 70 kW (95 pk) en 250 Nm, die voor de automaat met acht verhoudingen geplaatst werd. Door de combinatie van de twee blokken beschikt de 530e iPerformance over 252 pk en 420 Nm, waarmee hij enkel de achterwielen aandrijft.

650 kilometer

Met een volle batterij kan deze plug-inhybride 5-Reeks tot 50 kilometer afleggen, in volledig elektrische modus. Hij kan zijn elektrische reserve zonder moeite gebruiken op de autosnelweg, aangezien het systeem tot 140 km/h werkt. Bij normaal rijden bedraagt het totale rijbereik 650 kilometer, met een volle tank. Wanneer hij het onderste uit de kan haalt, spurt de 530e iPerformance van 0 naar 100 km/h in 6,2 seconden en kan hij een topsnelheid van 235 km/h bereiken. Op papier bedraagt zijn normverbruik 1,9 l/100 km, ofwel 44 g CO2/km. Wat hem uiteraard fiscaal gezien zeer interessant maakt.

Lithium-ion

De batterijcellen van 9,2 kWh werden onder de achterbank ingeplant. Die plaatsing verhindert het neerklappen van de achterbank niet, waarmee het basisvolume van de koffer (410 liter) van deze 5-Reeks uitgebreid kan worden.  Het koelen van de vloeistof wordt geregeld door een circuit met lage temperatuur. Opladen neemt vijf uur in beslag aan een gewoon stopcontact en minder dan drie uur met een wallbox. De 530e iPerformance heeft overigens een radiatorrooster met blauwe lamellen en wieldoppen, alsook iDrive-badges. Binnenin kan met een eDrive-knop het hybridesysteem geregeld worden.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten