Onder de motorkap van de BMW 760i en 760Li (met 14 centimeter langere wielbasis) ligt een zesliter-V12 met rechtstreekse benzine-inspuiting en twee turbo's, goed voor 544 pk en 750 Nm vanaf 1.500 o/m. In combinatie met een achttrapsautomaat spurt deze gigant daarmee in 4,6 seconden naar 100 km/h. Niettemin weet deze limousine ook zuinig te blijven: het gemiddelde normverbruik bedraagt slechts 12,9 l/100 km.
Deze ultieme 7-Reeks verschilt van de andere modellen door zijn verchroomde bies rond de nieren in het radiatorrooster en zijn rondere lamellen. Ook de negentienduimvelgen zijn specifiek. Achteraan is deze versie herkenbaar aan zijn verchroomde sierstrip en aan zijn dubbele, rechthoekige uitlaat. De nodige V12-logo's maken duidelijk welke motor in het vooronder ligt. Binnenin zijn deze topversies luxueuzer afgewerkt dan de andere 7-Reeks-varianten. Zo zijn er deurdrempels in gepolijst staal met verlicht V12-logo. Het dashboard is overtrokken met doorstikt nappaleer, de dakhemel en de zonneschermen zijn van alcantara. Enkele inzetstukken van wortelnotenhout maken het geheel af.
De 760(L)i beschikt standaard over een dynamische schokdemping, het Dynamic Drive (actieve antirolstangen), een luchtvering met niveauregeling achteraan, comfortstoelen, het navigatiesysteem Professional, een adaptieve snelheidsregelaar, de parkeerhulp Park Distance Control en een soft-closefunctie die de deuren zachtjes in het slot trekt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!