Met de D5 S berline en break, die zijn afgeleid van de BMW 5-Reeks, behoudt Alpina zijn vertrouwen in de dieselmotor. Het drijft de zelfontbrander tot 388 pk en 800 Nm uit de 3.0-zescilinderdiesel met 3 turbo’s (gefaseerde drukvoeding in 2 trappen). Dit grove geschut wordt gecombineerd met vierwielaandrijving en een ZF-achttrapsautomaat met Alpina Switch-Tronic om zelf te schakelen. Deze combinatie laat de berline optrekken van 0 naar 100 km/h in 4,4 seconden en naar 200 km/h in 17,7 seconden. De topsnelheid ligt op 286 km/h.
Moduleerbare sportiviteit
De gestuurde schokdempers, 20-duimvelgen met Pirelli’s P Zero en het Actieve Integraalstuur met meesturende achteras moeten de sportieve sensaties versterken en tegelijk van de D5 S een grote reisberline maken. De bestuurder kan namelijk kiezen uit diverse rijmodi, van Sport+ tot Comfort+. Als optie kan hij zich laten bijstaan door een sperdifferentieel achteraan. Aan bord heeft hij een Alpina-stuurwiel vast voor een blauw instrumentenbord met rode tellernaalden. Hij zit tot slot in Advanced Comfort-stoelen met lendensteun. De BMW Alpina D5 S komt in november op de markt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!