In Frankfurt debuteert de facelift van de kleine elektrische BMW i3. De eerste geruchten waren dus correct, want deze opfrisbeurt gaat gepaard met de komst van een sportievere variant, de i3s.
14 pk extra
Uiteraard is hij nog steeds achterwielaangedreven. In de klassieke i3 ontwikkelt de elektromotor 170 pk, maar in de s stijgt dat tot 184 pk terwijl het koppel met 20 Nm toeneemt. Als gevolg daarvan sprint hij 0,4 seconden sneller van 0 naar 100 km/h, in 6,9 seconden, en haalt hij een 10 km/h hogere topsnelheid van 160 km/h.
Aangepast onderstel
De i3s belooft ook beter te rijden in bochten dankzij een 10 millimeter verlaagde ophanging en 40 millimeter bredere sporen in combinatie met velgen van 20 duim. Ook de stuurtandheugel zou directer zijn terwijl de personaliseerbare instellingen zijn aangepast, met voortaan een Sport-stand.
Uiterlijke details
De i3s is herkenbaar aan zijn agressievere uitstraling met meer suggestieve bumpers en velgen. Het rijbereik verandert niet, ook niet voor de s-versie, want BMW belooft nog steeds 240 kilometer (WLTP-cyclus) of 280 kilometer (NEDC-cyclus). Je kan als optie nog steeds een rijbereikuitbreider op benzine bestellen. In het interieur krijgt de i3 de jongste evolutie van het ConnectedDrive en een centraal aanraakscherm. Ook draadloos laden voor smartphones is voortaan mogelijk. Beide modellen komen in november van dit jaar op de markt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!