De BMW i7 M70 xDrive combineert een elektromotor van 190 kW op de vooras met eentje van 360 kW op de achteras, samen goed voor een systeemvermogen van 660 pk. Het maximale koppel van het elektrische aandrijfgeheel bedraagt liefst 1.105 Nm. En dat is ruimschoots voldoende om de elektrische 7 Reeks tot sportwagenprestaties te verleiden, want de sprint van 0 tot 100 km/u neemt niet meer dan 3,7 seconden in beslag. De topsnelheid van de I7 M70 wordt elektronisch beperkt tot 250 km/u.
LEES OOK Wat is het echte rijbereik van de elektrische BMW i7?
Het gemiddelde stroomverbruik van de elektrische BMW i7 M70 schommelt tussen de 20,8 en de 23,8 kWh per 100 kilometer. Het accupakket heeft een capaciteit van 101,7 kWh, wat zich vertaalt in een rijbereik tussen de 488 en de 560 kilometer. Snelladen kan aan maximaal 195 kW, dus reken op 170 kilometer per 10 minuten.
Elektrische BMW M7?
De i7 M70 is de krachtigste elektrische auto uit het BMW-portfolio, maar van een echte M7 wil München voorlopig niet weten. Ondanks de speciale M-ophanging met luchtvering en adaptieve demping. Ondanks het extra verstevigingspaneel tussen het schutbord en de veerpoten, bedoeld om de koetswerkstijfheid te optimaliseren. En ondanks de grotere remschijven. Verder noteren we actieve vierwielsturing en actieve rolstabilisatie.
Ook het koetswerk van de BMW i7 M70 xDrive krijgt een heleboel speciale M-toetsen, waarbij de wensen van de koper de dunne lijn tussen kunst en kitsch bepalen. Die tweekleurige lak, bijvoorbeeld. Wat moeten we daar eigenlijk van denken?
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!