In 2016 bood de Spaanse BMW-invoerder een M4 CS aan met 450 pk in een beperkte reeks van 60 exemplaren. Het moederhuis neemt dat idee over voor een eigen M4 CS. Zijn zescilinder schopt het 460 pk, wat nog 10 pk meer is dan de M4 Competition Package (en de Spaanse CS). Het koppel piekt op 600 Nm (+ 50 Nm). De drieliter is gekoppeld aan een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling M-DCT en stuurt al zijn vermogen naar de achteras. Dankzij de Launch Control spurt de M4 CS van 0 naar 100 km/h in 3,9 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 280 km/h.
Toptijd
De coupé weegt 1.580 kilo en gebruikt overal koolstofvezel. Zo zijn de diffuser achteraan en diverse koetswerkelementen in CFRP (met koolstofvezel versterkte kunststof) gemaakt. De M4 CS staat op specifieke lichtmetalen velgen die zijn aangepast aan circuitgebruik. De voorsplitter, de kofferspoiler en de diffuser zijn bestudeerd om de luchtstroom te optimaliseren. Met heel dat arsenaal kan de Münchener de Nordschleife verslinden in 7’38”. Dat is 10 seconden langzamer dan de M4 GTS, die kan rekenen op 500 pk.
M-Cockpit
Het interieur van de coupé combineert leer en alcantara. Zo zijn de sportstoelen met versterkte flanken bekleed met Merinoleer en alcantara. Ook het M-stuurwiel kan als optie worden bekleed met alcantara en heeft dan rode en blauwe stiknaden en een gekleurde ijkstrip op 12 uur. Net zoals in de GTS zijn de deurpanelen en de zijpanelen achterin gemaakt in geperste natuurvezel. Dit hernieuwbare materiaal is bovendien lichter. De muziekinstallatie ten slotte is speciaal aan deze M4 aangepast.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!