Marco Wittmann ging dit jaar in Hockenheim met de eerste plaats aan de haal in het DTM-kampioenschap aan het stuur van een BMW Red Bull. Om dit te vieren bereidde de constructeur een beperkte reeks van 200 exemplaren van de M4 voor. Deze M4 DTM Champion Edition levert 500 pk en ontwikkelt 600 Nm, een winst dus van 69 paarden en 50 Nm. Deze vermogenswinst werd mogelijk gemaakt door de toepassing van de waterinjectietechnologie van de GTS, die de verbrandingskamers koelt.
Spoiler, koolstof en kleur
De competitiegerichte M4 DTM Champion Edition werd uitgedost in een Motorsport-outfit. Bovendien werd de coupé lichter gemaakt door met koolstofvezel versterkte kunststof (CFRP) voor de motorkap, het instrumentenbord en de koffer te gebruiken. Hij kan ook aanspraak maken op aerodynamische elementen in koolstof, op een CFRP-diffusor achteraan en op een spoiler. De ophanging kan mechanisch op drie niveaus worden geregeld. En de koolstofkeramische remschijven zorgen ervoor dat de snelheid van de wielen van 19 en 20 duim, geschoeid met Michelin Pilot Sport Cup 2-banden, netjes wordt afgeremd.
Tweezitter
Een andere bijzonderheid van deze speciale reeks: het gaat om een tweezitter. De bestuurder en de passagier nemen plaats in M-kuipzetels van koolstof, bekleed met Alcantara en Merinoleer, waarin ze kunnen genieten van de klank van de titanium uitlaateindstukken en de prestaties van deze M4. In 3,8 seconden gaat hij van 0 naar 100 km/h. Zijn snelheid wordt ‘begrensd’ tot 305 km/h. Maar snel zijn is de boodschap, want de vraag is groot. Leg alvast maar 150.000 euro opzij!
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!