Voorts zijn de veranderingen vergelijkbaar met de facelift waar BMW ons begin dit jaar al op vergastte. De belangrijkste weggevers blijven dus de 35 millimeter smallere koplampen (met dagrijlichten die als pijlen naar buiten wijzen), evenals de andere inlaten in de bumpers en lichtjes hertekende achterlichten.
Binnenin zit het verschil in het Curved Display dat nu de boordplank domineert. De Chinezen zouden wel een geüpdate versie krijgen van het BMW Operating System (8.5 in plaats van 8), al lijkt het onderscheid ook daar er een te zullen zijn van punten en komma's.
Wat maakt dat de échte differentiatie tussen een Europese en Chinese X5 komt via het L-achtervoegsel. Standing verdien je in China op de achterbank, waardoor die plek in het wagenpark een veel prominentere plek krijgt. Zoals nu dus in de X5 die in China zijn wielbasis (3.105 mm) deelt met de X7. Daardoor krijgen de benen van de passagiers achterin 13 centimeter meter ter hun beschikking.
Kruipt de gefortuneerde Yang toch zelf achter het stuur, dan heeft hij onder zijn rechtervoet de keuze tussen een 2 liter-viercilinder van 258 pk en 400 Nm (xDrive30Li) of een 380 pk en 520 Nm sterke 3 liter-zes-in-lijn (xDrive40Li). Beide motoren krijgen bijstand van een 48 volt-mildhybridesysteem en drijven de vier wielen aan via de al even nieuwe Steptronic Sport-achttrapsautomaat.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!