Samen met zijn lokale partner Brilliance bouwt BMW een herlaadbare hybrideversie van de X1 met verlengde wielbasis. De X1 xDrive25Le iPerformance koppelt een 1.5 benzinemotor met turbocompressor aan een elektromotor. De verbrandingsmotor ontwikkelt 136 pk en 220 Nm en drijft de voorwielen aan. De achteras krijgt energie van het elektrische blok, dat 70 kW (95 pk) en 165 Nm levert. Zo kan de X1 rekenen op een maximaal koppel van 385 Nm bij acceleraties en slaagt hij in de spurt van 0 naar 100 km/u in 7,4 seconden. De SUV kan ook zonder hulp van de benzinemotor rijden tot een snelheid van 80 km/u of 120 km/u in de Max eDrive-modus.
60 km
De lithium-ionbatterij van 10,7 kWh verzekert een gemiddelde autonomie van zestig kilometer en laadt in iets minder dan vier uur. Rekening houdend met de 35 liter benzine in de tank, geraakt de combinatie van deze twee motoren 630 km ver alvorens je benzine en elektriciteit moet ‘tanken’. Om te herladen biedt BMW een reeks mogelijkheden, gaande van een wallbox thuis tot publieke laadpunten (1.500 op Chinese bodem). Voor wie geen privéparking heeft, installeert BMW zelf ook semipublieke laadpunten waar je twee jaar of 1.920 uur gratis kunt opladen. Dit model van de X1 wordt trouwens alleen in China verkocht.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!