Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / BMW Z4: 197 tot 340 pk

Geschreven door Olivier Duquesne op 19-09-2018

Een paar dagen voor het salon van Parijs en na de onthulling van de M40i afgelopen zomer heeft BMW de technische kenmerken van het hele Z4-gamma onthuld. De roadster komt in 2019 op de markt met 3 motorversies.

De nieuwe generatie van de roadster van BMW heeft zich afgelopen zomer al eens laten zien in Pebble Beach in zijn M40i-versie. Het merk uit München geeft nu ook alle andere technische details vrij van de cabrio met twee zitplaatsen. Hij komt in maart 2019 op de markt met 3 motoren: M40i, sDrive 30i en sDrive 20i. We weten al dat de meest sportieve variant een 3.0-zescilinder heeft met 340 pk en 500 Nm. De 30i heeft een 2.0-viercilinder met 258 pk en 400 Nm, de 20i schopt het tot 197 pk en 320 Nm. Alle motoren zijn drukgevoed en worden standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat.

10 seconden

De Z4, die samen met de Toyota Supra is onthuld, keert terug naar de stoffen kap. Die laat zich elektrisch wegklappen in 10 seconden, en dat kan ook rijdend (tot 50 km/u). De roadster werd langer (4,32 meter, + 8,5 centimeter) en breder (1,86 meter, + 7,4 centimeter), maar toch is zijn wielbasis van 2,47 meter met 2,6 centimeter ingekort. Dat zou de roadster levendiger moeten maken. Zeker omdat hij op een nieuwe ophanging staat, met dubbele driehoeken vooraan en vijf armen achteraan. Bovendien genieten alle Z4’s drie rijmodi: Comfort, Sport of Sport+. En omdat hij is gegroeid, is de koffer ook flink groter: 281 liter tegenover 180 liter in zijn voorganger.

Head-up display

De cockpit van de Z4 blijft redelijk trouw aan de recepten van het huis. BMW rust hem uit met een head-up display en met de jongste technologie, zoals een digitaal instrumentenbord en een scherm van 10,25 duim. Het infotainmentsysteem 7.0 is geconnecteerd en laat zich bedienen via stem, aanraking, een iDrive-draaiknop en knoppen op het stuurwiel. Je kan hem ook met een digitale sleutel krijgen waardoor je kan instappen en starten met je smartphone. De standaard rijhulpsystemen tot slot omvatten een automatische noodrem met voetgangerdetectie en spoorassistent. Als optie kan je kiezen voor een actieve snelheidsregelaar met Stop&Go-functie, verkeersbordherkenning, semiautomatisch inparkeren en een waarschuwing voor naderend dwarsverkeer bij achteruitrijden. Het prijskaartje begint bij 42.700 euro.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten