Nu, helemaal verrassen doet dat nieuws niet. Toyota, dat met zijn Supra een technologische doordruk van de Z4 in zijn cataloog heeft staan, biedt al even een manuele schakeloptie in combinatie met de 'B58' 3 liter-turbobenzine. Een samenwerkingsverband waar we wel niet helemaal door weggeblazen werden.
Een sentiment dat ze blijkbaar ook delen in München, want BMW zou zich in deze niet beroepen op die ZF GS6L50TZ-bak van de Japanners - wat in wezen een doorontwikkeling is van de manuele zesbak uit de Z4 sDrive20i. In Beieren gaan ze vol voor de GS6-53BZ. Ook van ZF, ook met zes gangen, maar versterkt en met andere verhoudingen om beter te passen bij de branie waar de S58 3 liter-zes-in-lijn op trakteert in de M2/M3/M4.
Op het interwebs luidt het verder dat de Z4 M40i ook nog de 'agressievere' achteras van de M240i zou overnemen, net als een herwerkte ophangingssetup met stijvere antirolstangen vooraan, anders gekalibreerde dempers en een verbeterde elektrische bekrachtiging. We zouden het dus ergens volgend jaar zeker moeten weten...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!